Tuesday 2 August 2016

May Allah bless her with goodness in abundance :')


"Baik datang KL cepat ambil barang London ko sebab aku dah nak start membakar."

"Lek ah nanti aku datang. Jangan bakar lagi."


*****

"Teoh ada dak tu?"

"Oh lupa nak citer aku dah pindah rumah."

"Pindah manaaaaaaa? Awat pindah?"

"Haha cam biasa things happened."

"What happened? Ko pindah mana?"

"Tahsia."

"Takyahlaa tahsia tangat. Baju aku ada lagi dak? Ke dah bakor?"

"Tinggal kat rumah lama. Hakhak"


*****

"Next week duane?"

"Why?"

"Nak pi KL. Ko duane. Nak pulang buku. Nak tshirtttt"

"Tak tahu lagi. Pape aku gitau."


******

"Dah beli tiket jumaat 11.30"

"Harap terlepas bas."


******

"Duane awop?"

"Ada kerja ciked ni weh. Aku tanya pagi tadi tak jawab."

"Kerja apa?"

"Kat UM. Terperangkap. Next week aku mai KL lagi so lek."

"Dalam jasad kukeliru mujur ada kau si peneutralisasi pilu. Penat aku bawak baju. Lenkali nak baju datang ambil sendiri kat rumah aku malas bawak dah."

"Hahahahahaha ye next time aku datang sendiri kutip."


*****

"Nak kena wish ke birthday ko ni? Duane tu? Meh aku belanja makan."

"Wuhuuuuu Seoul garden."


******

"Woi ko block twitter aku. Kenapa block aku. Apa salah akuuuuuu. Sungguh dasyatnyaaaaaaa"

"Dah lama kot. Takkan baru perasan. Bulan 3 tu lagi."

"Woi. Pak ah, Natam nih. Bakpe block aku gilaaaaaaa. Aku perasan je ko hilang kat twitter. Ingat deactivate. Rupanya block aku."

"Eh taklah. Tak block pun. Aku malas nak follow sebab ko asyik reply2 wan. Sakit mata haha."

"Tu ko main salji katne tuh?"

"Mana?"

"Twitcon ko."

"Ohhhh ni kan haritu aku pi ski."

"Bilaaaaa. Tak habaq pun."

"Ehhhh mak tak citer eh. Tu lah ko pun busy event manjang.

"Sorry lah mak. Dalam proses nak take over negara ni."

"Take over! Nanti dah vvip dapat naik private jet jemput2 lah ye."

"Tak skang ni ko pi main ski kat mana?"

"Kat sini2 ja."

"Kat sini mana ada salji."

"Hadoiiiiii."

"Mende mak ni dia putar belit dia pening."

"Ni hat aku pi Korea hari tu lah."

"Hmm mana tahu pi time winter"

"?????????????bulan 2??????????? Obviously winter..."

"Lah bulan 2 ke. Rasa cam baru lagi. Sorry memory lost."

"Dah2 la tu stalk aku."

"Tak stalk dah. Hatiku terguris lepas kena block."

"Lol lek ah aku block ramai bukan ko sorang."

"Tau. Dari beratus tinggal berapa puluh je. Terguris gak tak termasuk dalam kalangan insan terpilih."

"Biasalah josh orang tengah marah dia buat tak pikir."

"Sudahlah mey baru skang nak justify. Sesal dulu pendapatan sesal kemudian tiada berguna."

*Inserts depressed meme*

"Kusangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan ditengahari. Puting beliung turut tumpang sekaki."

*Inserts Wan's dp*

"Bosan dah aku tengok gambar ni."

"Nampak sangat selalu whatsapp. -.- Sudahlah josh."

"Tak selalu whatsapp pun syaiton. Aku suka scroll contact list nampak a gambar tu."

"Motif scroll contact list?????????"

"Motif ko download and save gambar tu???????? Saja scroll. Bosan."

"Orang send gilaaaaaaa. Dia autosave."

"Sudahlah mey. Banyak alasan."

"Aku pulak."

"Motif tak delete???????"

"Buat apa delete"

"Buat apa simpan. Nak santau??????"

"Simpanlah nanti dah cerai boleh viralkan. Dulu acah sweet."

"Ko part-time Siakap Keli ke? Or Beautifulnara?"

"Informer Ohbulan dengan twt_yipas"


*****


"Weh pernah pergi perpustakaan negara?"

"Tak. Ko nak gi ke? Holy cow."

"Jom weh. Haha. Ko takde rasa nak pi ke?"

"Pi mendenya aku kat Jtown."


*****

"Weh try jadi apheresis donor. Boleh donate every 2 weeks instead of 3 bulan sekali."

"Apheresis whats dat"

"Donate plasma/platelet je. Rbc return back to donor."

"Macam aku yang hb low ni boleh jugak? Cane nak donate?"

"Methinks. Boleh kot. Sebab bukan donate rbc. Donate platelet. No need hb. Kot."

"Platelet bukan before rbc ke sorry bio fail."

"Next time nak gi donate blood tu try tanya."

"Orang sakit apa nak platelet je? Hmm nak kena study platelet pulak ni."

"Hmm gi la study kat library mak."

"Takmo lah. Nak tunggu ko. Nak gi kena bawak muka budak nerd. Muka pecah rumah ni kang kena pandang serong pulak."

"Pakailah spek. Setel."

"Namoooooo"


*****


"Weh lelaki semua sama."

"Ko baru tau ke hahahahha. Sabor mey. Jangan songsang pulak. Laknatullahhhh."

"Jom kapel."

"Sorry you're not my taste"


*****

"Amende EU Brexit ni amende wey?"

"Europe union. England nak keluarkan. Boleh google sendiri kan!!!!"

"Habis apa effect kat kita? Apasal tiba-tiba? Why now?"

"Pound jatuh. Ada cakap diorang akan makin lemah. Yang effect2 dia ni aku tak tahu lah pulak. Nantilah mak pi library study sana."

"Since bila isu ni start? And kenapa sekarang baru nak vote?"

"Pi library baru mak citer."

"Apalaaa yang ko obses sangat kat library tu."


*****

"Adakah syid telah madukan ko?"

"Whut"

"Be strong mey. Lelaki memang camtu. Semuanya sama."

"Haha lol! Syid je pun."

"Syid pun lelaki."

"Hahahahahaha seriously. Tak nampak pun sebab kena be strong. Ke ko yang heart broken."

"Apasal aku pulak siakkk"

"See. Apasal aku jugak siak"

"Takpe mey. Ngaku je. Lelaki memang takleh caye."

"Thefuqq iz diz"

"The fish mey"

"Fish it is"

"Bong bong pun heart broken pasal brexit. Siapa kata jam takde perasaan. Sedangkan jam ada perasaan. Inikan pulak ko mey. Be stronkk."

"Tau dak kenapa nama dia Big Ben?"

"Kenapa?"

"Sebab dalam tower tu ada bell besar. Saiz dia sama besar dengan size Ben. Ben tu yang duk bunyikan bell tu."

"Who the fish iz Ben?"

"Itz Ben! Dia gemuk so orang panggil dia Big Ben."

"Ben who?"

"Benjamin Hall. Hat citer tu tour guide bagitau. Tapi bila aku search takde pulak citer camtu. Harem."

"Tour guide nipu. Takkanlah manusia sebesar tu. Orang obese pun tak besar gitu."

"Weh aku debor"

"Dah kenapa"

"Esok nak gi library. Haha!"

"Dengan siapa. Finally!"

"Sorunk!"

"Jiwa katunk!"

"FTW!"

"Library tu katne? Cane nak gi sana?"

"Dataran merdeka. Tak tahu. Esok explore."

"Selfie ciked! Muka pecah rumah pergi library. Study pasal apheresis. Pasal Brexit sekali!"


*****

"Weh ko sure ke yang ko nak pi ni perpustakaan negara? Bukan perpustakaan KL?"

"Bukan sama ke? Perpustakaan negara kuala lumpuq"

"Lainnnnnn. Perpustakaan KL kat Dataran Merdeka. Negara dekat IJN tu."

"Aikkkk. Oshit."

"Jangan carut. Gi google tengok"

"Adoiiiiii. Stress dah. Takmo lah pi. Patut debor semacam."

"Powerlah naluri keibuan mak. Pi je lah library KL ada beza ke?"

"Takmo kl"

"Pi la. Ajak Ijam."

"Ijam jetlag baru balik outstation."

"Cheput?"

"Tolonglah Cheput. End up duk membahan je nanti."

"Mmmkayh."

"Namo lah pi. Tunggu ko."


*****

"Bebi esok remind me to return your book."

"Ohhhh aku pun ada benda nak kena bawak."


*****

"Kenapa buku aku dah jadi budu?"

"Boleh ko buat dinner lol. Baju London je? Baju Krabi mana?"

"Errrr kan aku dah kata jangan tanya pasal baju Krabi. Aku dah bagi orang lain hahahhaha."

"The fishhhhh"


*****

"Selamat hari raya josh. Jumpa lagi lain kali."

"Selamat hari raya mey. Thanks for everything. I love you."

"Errrr aku patut rasa seram ke sekarang ni?"


******




Finally. After berbulan-bulan dia perap souvenirs ni akhirnya I got my hands on these. :D
Sebenarnya aku tak kisah sangat pasal souvenirs ni. Cukuplah bila dia pergi London, Paris, Korea, Vietnam, Krabi tu dia ingat kat aku. Ececehhhh haktuih!


No comments:

Post a Comment

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...