Monday 29 August 2016

Do's and dont's bila terjumpa tali yang mencurigakan

Pelik tak tajuk ni? Hewhew. Hari ini aku nak cerita pasal kawan aku. Nama dia Hani Qalisya. Amacam best tak nama ni? Haa ni bukan nama sebenar dia. Ni nama yang aku reka mengikut darah manis A+ aku. Kahkah. Identiti sebenar terpaksa dirahsiakan. Sebab cerita ni agak memalukan golongan elit dan feminis. Tetiba je. Aku share kat sini pun sebab aku berpegang pada prinsip 'ketawa bersama, menangis bersama' dengan korang. Beshfwenzs fowever yaww (Mana datang pulak ni?). Tapi cerita ni aku tak tahu nak ketawa ke nak menangis. Mungkin aku patut ketawa sampai menangis? Kahkah. Dah lah. Aku tulis intro panjang-panjang pun bukan korang baca. Nah tatap gambar ni dulu.

Cuba tengok renungan mata dia. Amacam? Ada rasa macam terkena panahan asmara tak? kahkah

Jadi cerita dia macam ni. Once upon a time (alaa kenapa cliche sangat ni bosan derr) ok fine aku tukar. Once in a blue moon, Kelly (ni nama pendek Hani Qalisya. Ni pun aku reka gak) tercicir tali bra dalam office. Ya betul anda tak salah baca. Memang dia tercicir TALI BRA. Sekarang korang dah faham kan perasaan dilemma aku nak gelak ke nak menangis? Apa lagi dia gelabah ayamlah. Kalau tercicir duit boleh kawtim lagi. Ini tercicir tali bra ibarat tercicir maruah tahu!?

Petang tu officemate dia, nama Ehsan, pun tanya, "KELLY, KO ADA TERCICIR TALI TAK?" Kahkah bapak direct woi. Dia ni nama je Ehsan tapi takde belas ehsan langsung terhadap wanita-wanita yang teraniaya. Untuk cover malu, Kelly dengan kereknya jawab, "Tali apa kau nih? Dah, aku banyak kerja ni jangan kacau." Air muka mesti dipertahankan hingga ke titisan darah terakhir! Ingat tu girls.

So sekarang aku pun tak tahu si Ehsan still simpan ke ataupun dah buang tali tu. Psycho kan budak ni?

Habis je kerja, Kelly whatsapp kat group.

Kelly: Malu muka aku wey. Apa aku nak buat ni!!! Aku rasa nak berhenti kerja je. Natang ngguh! *Inserts cacian dan makian. Terlampau ekstrim untuk aku sematkan disini.*

Aku: Kahkah. Jangan buat perubahan drastik gitu. Rilek. Benda boleh setel. (Senanglah aku cakap sebab bukan tali aku. Haha)

Nofuz: Kalau aku ada kat situ aku ngaku je tu tali aku. Takpe, demi mung aku sanggup tanggung malu. Hahaha. (Pergh #friendshipgoal sungguh ni)

Aku: Ala ko cakap je lah tu officemate lain yang punya. (Jahat dowh cadangan aku. Tak pasal-pasal orang lain kena fitnah. He he)

Kelly: Masalahnya dia jumpa kat meja aku.

Aku: Hm rumit tu. Haa ko cakaplah tu mak cik cleaner yang punya. (Perghh hidup kau kalau sehari tak fitnah orang tak boleh ke?)

Kelly: Masalahnya cleaner office ni LELAKI.

Kahkahkah nasib kau lah labu aku tak tahu nak fitnah siapa lagi dah.

Jadi pesanan aku untuk lelaki-lelaki semua, kalau korang terjumpa tali yang mencurigakan di tempat kerja tolong jangan ambil dan simpan. Lepas tu tolong jangan acah-acah prihatin pergi tanya officemate kau ada hilang tali ke tak. Sangat takde sivik perangai macam tu ye. Setaraf dengan orang yang membuang sampah kedalam sungai (tiba-tiba sangat ni). Kalau nampak tali random tu kau biarkan je. Nanti pandai-pandailah tuan dia kutip.

Aku cerita dekat Lara Aisyah (bukan nama sebenar), rupanya dia pun pernah kena. MEMANG DAH JADI TREND KE MACAM MANA SEKARANG NI?

Btw apa benda entah Astro buat drama letak tajuk Lara Aisyah. Sajalah tu nak tumpang populariti Lara Alana dengan Aaisyah Dhia Rana. Keji betul taktik ni boooo Astro booooo.

So sekarang korang dah decide ke belum nak ketawa ke nak tumpang menangis?

No comments:

Post a Comment

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...