Sunday 10 February 2013

.

Tadaaaaaaa!! Terkejut tak? Terkejut tak? Lulz.

Sebenarnya nak cakap tadaaaaaaaaa blog ni dah tukar nama!! :D Sila buat muka terkejut tenuk sekarang

Namanya Semut. Apakah?

Ya, cuti adalah waktu terbaik untuk berkenalan dengan semut-semut dirumah.

Pada pengamatan saya, semut adalah satu kaum yang sangat bertamadun. Semut ni walaupun kecik je orangnya binatangnya, tapi banyak ibrah boleh kita ambil.

Pernah dulu waktu kecik, mak saya tolong saya memasak didapur. Eh. Saya tolong mak saya didapur. Tiba-tiba, saya nampak beberapa baris semut merayap didinding. Hairan saya, setiap kali mereka bertembung, seolah-olah mereka sengaja berlanggar, berlaga-laga sesungut antara satu sama lain. Mak saya cakap, "Itu bukan berlanggar. Itu diorang tengah beramah mesra, bertegur sapa antara satu sama lain. Dia tanya nak gi mana tu? Banyak dapat rezeki hari ni? Eh lawa sesungut."

Terer dia translate. Mak saya memang understanding orangnya. Kecik lagi masa tu kan. Masih innocence. Maka saya percaya je lah. -.-'

Selain mesra alam (?) , semut jugak sangat berdisiplin, patuh arahan queen, berdedikasi, komited, mempunyai semangat kesukanan kerjasama yang tinggi, dan 30000 km jaun lebih rajin dari saya. Fuh !

Dan yang lebih osemnya..


Klik untuk tumbesaran yang lebih sempurna!

Agak-agak best tak kalau dapat hidup dalam 'komuniti semut'? 

Korang pelik tak kenapa tajuk entry ni macam ni "." je?
Tak pelik? Ahh walaupun korang tak pelik, nak bagitahu jugak, tu semut! Haha

Sebarang perubahan lain pada blog ni akan diberitahu dari semasa ke semasa. Pergh macam retis. Bajet ada orang kesah je pasal blog ni. Haha. Ini semua poyo~~!!


Assalamualaikum. Kbye!

2 comments:

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...