Friday 20 July 2012

Lembu berpegang pada tali


I'm presenting youuu.........RAEF !!!! :D



Inche Raef ni suara dia memang sedap. Pergh. Kenal dia pun sebab lagu it's jumuah jumuah..gonna make dikr on jumuah..everybody looking forward to His mercy mercy...jumuah...jumuah... ok cukup cukup. Imagine je suara saya yang sedap ni nyanyi lagu ni. Dia ada jugak buat parody lagu I'm yours. Dua tu je lah lagu dia nyanyi yang saya pernah dengar. Ke ada lagi?

Pernah dengar dia mengaji? Ini sumpah best berganda-ganda. Pergh pergh pergh (banyak pulak 'pergh' dia. yelah, berganda kan. haha) Kalau tak percaya, ce dengor video atas tu. First time saya dengar pun, oh melting. haha. Subhanallah :') Teringin jugak nak dapat bakal suami suara sesedap ni.


Teringat pulak dialog mak Misa dalam novel Quartet, tiba-tiba.
"Nanti dalam solat tu baca surah panjang-panjang pun tak apa. Dah suara sedap sangat."

Haha. Ada sikitlah kot perkaitan yang signifikan disitu. -.-


-  "Aku suka Raef. Dia nyanyi, suara dia sedap"
+ "Kau pernah dengar Raef ni recite quran?"
-  "Tak."
+ "Kau nak dengar? Nanti time cuti aku tunjuk kat kau video tu"


*struktur ayat diubah mengikut kesesuaian memori saya* kehkeh

Janji saya pada puan Cik Adah disuatu petang yang hening dikala musim final exam. Eceh. Saya tak tahulah dia ingat lagi ke tak yang saya ada janji nak tunjuk video ni kat dia. Disebabkan saya bukan lembu, maka haruslah saya berpegang pada janji, yedok?
Olehyangdemikian, sukahati, eh sukacita ingin saya maklumkan bahawasanya entry ni saya tulis khas untuk Cik Adah. Cik Adah, sila kembang sekarang.

Cik Adah, aok ingat tak? *tanya cik mutmut* 



ps: Macam mana lah gamaknya suara nabi Daud yek? ^^

6 comments:

  1. td baru nak like..tp kalau like, terpapar pula di fb koi..haha..
    so koi like ke sini je la..
    SUKA :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. oleh sbb saya errr ..suka..saya SHARE...

      Delete
    2. Eh silap plak tadi. Ingatkan yang komen atas tu syai,,moi rupanya..haha

      Delete
  2. haha. dapat tengok tak video tu? tenet koi lembab la tak leh nak tengok

    ReplyDelete
  3. 1. I love, eh bukan, I like RAEF...
    2. In addition,Raef ade nyanyi lagu With You and Man in the Mirror jugak..huhu
    3.Haha, awak tgh baca quartet ea?..mesti awak imagine awak tu Misa kan sampai berangan cenggitu..haha..:P
    4. Biar sape pun Cik Adah tu (sesuka ati je awak panggil dia Puan), :D, mesti dia tgh senyum smpai telinga skrg ni..oleh sebab dia muda lagi..wahaha..saya rase dia ingt dialog tu..:P
    5. last skali..Je t'aime for u..:D

    ReplyDelete
  4. 1 I like raef too...and maher zain(aok kata aok x suke dia) wuwuuu :p
    2 Oh yeke? x tahu plak. nanti kat um nak bukak youtube. tenet sana laju. haha
    3 aah. baru suku baca. Koi xdek la berangan sampai gitu -.- haha
    4 nasib baik dia ingat. Baru nak kata dia banyak makan semut. :p
    5 haha. koi tahu maksud dia apa. ada dalam quartet tu. haha

    ReplyDelete

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...