Saturday 7 July 2012

Cuti-cuti Malaysia.


Dah hampir 3 minggu bercuti. Memang heaven!! :D 

Masa sangat deras berlalu. Sederas air disungai Kampar. Eceh.
Walau acane pun, saya sangat-sangat hargai nikmat bersenang-lenang cuti ni. 

Bukak bukak je FB dengan riang ria ribena nya, tetiba nampak my coursemate (Miss Liuk) post schedule for sem 3. Tetiba jugak peratus riang ria ribena saya berkurang secara mendadak sekali. 
Oh mak ai, packnya jadual! 
Kelas kalau tak start pukul 8, start pukul 9. Habis plak tetiap hari pukul 5. 
Dah macam zaman asasi dolu-dolu plak.



Ni kucing Miss Liuk. Seriously, letak
gambar kucing dia lagi menarik dari
letak gambar dia. :p


Dengan schedule yang cenggitu, ditambah plak dengan hal ehwal AG and biomed night..aaaaa tak nak bayang tahap kebizian and keletihan tu!

Dugaan.. Mesti sem 3 ni banyak bertapa kat fac. 
Mesti memalam kena tengok juniors practise. 
Mesti kena memarah juniors. Eh?(Time kitorang jadi juniors dolu pun sesedap chipsmore je seniors menyinga) 
Mesti esoknya plak tersenggok-senggok dalam kelas. 
Mesti tengahari tu sempat tak sempat je nak makan. 
Mesti time lecture, perut rancak berdikir barat, perut orang sebelah bernashid, perut orang belakang plak sayup-sayup kedengaran When you said nothing at all by Ronan Keating (Kenapa mesti lagu ni? Eh suka hati lah. Blog saya kan. :p). 

Mestiiiii punyalah. Tu diaaa dah nampak dah masa depan. -.-

Dengan muka yang macam mak ikan bilis yang kehilangan anak-anak(Macam mana ek muka dia? Entah. Muka monyoklah kot, macam muka awok, eh, saya), saya scroll FB tu makin bawah makin bawah makin bawah. 
Abaikan post Miss Liuk terbabit. 
Tok sey lah kawe scan lamo-lamo. 

Tetibe ku terpana. Pandanganku jatuh pada status seorang sahabat yang tak pernah aku kenali didunia realiti apatah lagi di alam maya. 
Ala macam lah korang tak biasa friend-friend dengan makhluk asing kan? I mean, orang asing. Heh. 

Dia tulis camni....



"Allah gives the HARDEST battles to His TOUGHEST soldiers."


Tetibe peratus riang ria ribena saya meningkat, muka plak seperti mak ikan bilis yang seolah-olah menjumpai  semula anak-anaknya satu persatu.
Ingatlah anak-anak, sesungguhnya Allah tidak akan menguji diluar kemampuan hambaNya :')

Haaa nampak tak permainannya disitu? He won't put me into this kind of hectic life if I can't cope with the situation. Ujian hebat untuk orang yang hebat, kan?
Once Allah dah letak kita dalam situasi tu, that means kita mampu. 
Ya,jangan ragu-ragu lagi. 
Eh yeke aku mampu ni?? Iyeeeeeee. Taknak caye plak. Pukul karang. 


Pack schedule, AG, Biomed night.. the battle is about to begin. C'mon little soldiers! let's fight!!


ps: Memang tajuk tak de kena mengena dengan entry. Kehkeh. Kan dah cakap tadi. Blog saya, suka hati sayalah.

3 comments:

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...