Friday 6 July 2012

Ahlan, ahlan~

Ahlan wasahlan to myself. (^_^)



This is my first psot!! (tak yah cakap pun orang boleh tahu)

Setelah berfikir semasak-masaknya hingga rentung, saya tekad untuk menulis blog! *bersemangat mengenggam tangan*. Ditambah pula dengan pujuk rayu, dorongan dan tunjuk ajar daripada kawan-kawan maka makin berkobar-kobar la semangat saya. 

Kenapa "combination of million words"? Sebab blog ni memang consists of combination of million words. Kalau saya kucing pastilah saya akan gunakan one word sahaja yakni, meow meow meow. Tapi sudah terang lagi bersuluh spotlight yang saya adalah manusia. Ceh, ngaku jelah memang tiada idea lain. :p

Harapan saya, blog ni akan menjadi platform untuk saya menasihati diri sendiri disamping berkongsi cerita dan merapu. InsyaAllah, nasihat untuk diri sendiri tu akan cuba saya amalkan. Mata siapa yang paling dekat dengan jari yang menaip? Telinga siapa yang paling dekat dengan mulut yang berbicara? 

"Wahai orang-orang yang beriman, mengapa kamu memperkatakan apa yang tidak kamu lakukannya? Amat besar kebencian Allah, kamu memperkatakan sesuatu yang tidak kamu lakukannya."
[As-saff(61):2-3]

Cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap. Eh?

Assalamualaikum. Kbye!




3 comments:

  1. Akhirnya...hehehehe....Mantop ayt intro..:D

    ReplyDelete
  2. Tahniah! Aok orang pertama yang komen di blog koi. Sebagai hadiahnya, aok dapat tiket penginapan percuma dirumah sendiri selama mana yang aok nak. :D

    ReplyDelete

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...