Sunday 19 October 2014

Hell year

Final year a.k.a hell year.

FYP ini memang betul-betul menguji iman. I feel helpless and almost losing hope. Mana tak nya, sehari sebelum present proposal pun aku masih tak faham projek aku. Memang disaster. Kadang-kadang rasa menyesal ambil tajuk ni. Yela, dengan SV nya yang lepas tangan, dengan postgrad student nya yang jenis tak nak langsung spoonfeed. Dengan tak ada briefing nya. Aku memang kena betul-betul independent. Postgrad orang lain siap buatkan proposal lagi. SV orang lain siap bagi berpuluh journal lagi. Tinggal nak baca je. Aku? Apa pun tarak. Semua aku kena usaha sendiri.

Masa minggu kena bentang proposal tu memang aku stress. Macam teraba-raba dalam gelap. Rasa alone gila. Tak tahu nak refer siapa. Tiada lagi tempat aku nak minta tolong selain Tuhan. Tapi, walau jenuh aku mengadu dan meminta, pertolongan-Nya seperti tak kunjung tiba. Aku dah kesuntukan masa. Hari presentation hampir tiba. I feel exhausted. Like really exhausted.

Sedang aku meratap nasibku, aku selak Al-Quran. Allahu..


"Ataukah kamu mengira bahawa kamu akan masuk syurga, padahal (cobaan) belum datang kepadamu seperti (yang dialami) orang-orang terdahulu sebelum kamu. Mereka ditimpa kemelaratan. penderitaan, dan DIGONCANG (dengan berbagai cobaan), sehingga rasul dan orang-orang beriman bersamanya berkata, "Kapankah datang pertolongan Allah?" Ingatlah SESUNGGUHNYA PERTOLONGAN ALLAH ITU DEKAT" [2:214]


Somehow ayat ini menenangkan hati aku yang berserabut.

Indahkan hidup berTuhan.

No comments:

Post a Comment

Thinking of the title is always the hardest thing to do

I watched a sharing by Ustaz Omar Suleiman on youtube yesterday. Gotta admit I kinda amazed by his sharing. Not just because of his content,...